Blomslätt

Alla inlägg under mars 2011

Av Isabell & Emil - 24 mars 2011 01:11

Ja det har faktiskt hänt lite den senaste tiden men vi saknar dock bildbevis på det, dåligt! Medans Emil är i badrummet och grejar har jag, hör och häpna, tagit mig ann och rivit i hallen och reglat upp! Jag får lov att säga att jag har imponerat på mig själv :D  Även klädkammaren har blivit målad och klar, så nu är det bara att organisera upp med hyllor och krokar där inne. Källaren ska målas och en fjärdedel av taket är nu vitt och fräscht. Vi fuderar på om vi ska köpa en kompressor(?) så jag kan sprutmåla (heter det så?) där nere till helgen.


I måndags satte vi igång och röjde ur och rev i "gästrummet" som kommer att bli vårat tillfälliga sovrum när vi flyttar in. Vårat riktiga sovrum kommer bli ett stort projekt och kommer ta tid och under tiden vill vi ha ett riktigt rum att sova i. Så där ska väl jag börja regla upp så fort jag hinner. Min mamma har redan planerat upp att min pappa och Emils pappa ska hjälpa oss att sätta upp skivor. Jag tror det är någon som vill att vi flyttar snart ;) Näe då jag bara skojar lilla mamma, jag vet att du inte vill bli av med oss :)


Idag så kom killen som skulle gräva en provgrop åt oss, till vårat blivande avlopp. Kommunen måste ha en provgrop grävd som dom kan komma och bisikta innan vi gräver ner hela anläggningen. Får vi ok tecken så kan vi ringa grabbarna så dom kan komma och gräva ner vårat avlopp. Dom lovade att det kunde vara fixat och klart till slutet av april. Det låter bra!


Nehe ha d gott alla vänner! Kram

Av Isabell & Emil - 24 mars 2011 00:52

Och nu kommer vi då till badrummet. Golvet skulle tas bort (av någon vettig anledning antar jag?) och reglas om och allt som kommer efter det. Här har vi iaf några bilder på hur det kan se ut från ett hål ner till källaren till små isolerade "lådor".

                                    


           



       




  










Av Isabell & Emil - 24 mars 2011 00:12

Oj! Ja nu när jag gick igenom våra bilder så inser jag att det var ett tag sedan vi tog nya kort. Så dessa var väl några av dom "senaste" som jag tyckte kunde stämma något överens med hur köket ser ut idag. Och jag skäms och ber så hemskt mycket om ursäkt för den hemska röran som infinner sig i vårat kök!



 

 

   

   (Fin fin kran med utdragbart munstycke)



Vi väntar fortfarande på 2 lådfronter och en täckfront till diskmaskinen, men IKEA vet fortfarande inte när dom får in luckorna igen. Vi har bara väntat sedan januari.

Av Isabell & Emil - 1 mars 2011 11:54

Usch, jag skäms men jag ska ta mig i kragen och uppdatera snarast! Ni måste ju få se vårt fina kök :)

Kram på er!

Presentation


Följ med oss på våran resa genom en total renovering av vårat hus på våran lilla gård Blomslätt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards