Blomslätt

Alla inlägg under februari 2011

Av Isabell & Emil - 12 februari 2011 21:41

Det blev bra till slut. Men både jag och Emil var påväg att få allvarliga psykiska problem idag. Vi tar att från början.

 

I bilen 08.00, ett glatt humör påväg till Jönköping för att kompletera upp vårat kök, för att speceficera, köksluckor. Vi hade kikat över IKEAs lager saldo på nätet och sett att det såg helt okej ut. Släpper av svärmor och svärfar i Nässjö och kör vidare till Jönköping för att spendera ett par timmar på IKEA. Allt vi skulle be om var att få ut en ny plocklista, hur ling tid kan det ta?! Jo först tar det 180 minuter för då fick man stå i en kö för "snabb" ärenden. Ett av alla par som var 17 nummer före oss stod i stort sett och planerade hela sin förbannade tvätstuga i 45 minuter! Snabb ärende in my ass!! Våran tur och ett leende på läpparna bad vi killen snällt att skriva ut en plocklista till oss. Men nej varför ska man göra nått enkelt när man kan göra det svårt? Han säger att vi måste lägga in en "beställning" på vårat kök. Jag tittade på Emil och himlade med ögonen och menade att den här killen förstod inte vad vi menade, så jag repeterar igen vårat ärende, och hans svar blir detsamma. Jag trodde att han var dum i huvudet på riktigt, stackars kille. Vi blir bort slussade till en tjej och berättar vårat ärende och säger att vi ska göra en såkallad "beställning" på vårat färdiga kök som endast ska kompleteras med ett par luckor! Hon ler och är nästan på gränsen till för trevlig och säger att "aj då, lidingö, det är nog en bristvara här". Näe det är det då rakt inte säger jag för vi har allt kollat lagersaldot på internet. Hon ber om namn och nummer och sätter upp oss på en väntelista. Hur länge skulle detta dröja nu då. Ungefär tvår förbannade timmar! Jag trodde att vi skulle dö. Vi fick matkuponger för att kunna äta något medans vi väntade, i TVÅ TIMMAR! Vi gick till restaurangen och trodde helt säkert att vi kommit fel. Det var en kö på ungefär 30 minuter för att kunna få ut någon typ av föda men vart skulle man inta den då? Det var fullt precis ÖVERALLT! Vi vände och arga som bi gick vi med raska steg till tag-själv-lagret för vi skulle minsann leta upp dem förbannade skåpsluckorna själva. Hur svårt kan det vara? Jo det ska jag berätta, det är jävligt svårt när luckorna inte finns på tag-det-själv lagret. Påväg att ge upp eftersom klockan blivit betydligt mer än vad som passade in i tidsschemat var vi på väg ut. Precis utanför ringer telefonen och IKEA har nu tid att ta emot oss. Vad är detta, det har ju bara gått 40 minuter! Gå in igen och allt löser sig. Det visar sig att luckorna befinner sig på det bemannade lagret brevid. Så allt vi behöde göra var att få ett kvitto, sätta oss i bilen och åka iväg till IKEA "nr 2" och lämna fram kvittot och låta nån plocka fram skiten till oss. Bra men vi saknar fortfarande 4 delar. Men vad kan man begära?!

Emil lovade mig att vi ALDRIG mer skulle besöka det överbefolkade IKEA i Jönköping! Jag trodde inte jag kunde älska den mannen mer fram tills han lovade det  

 

 

(ps. Jönköping är en trevlig stad, utan IKEA!)

Av Isabell & Emil - 7 februari 2011 14:44

För er som inte visste så bor vi hos mina föräldrar i Linsdal under renoveringen. Vi flyttade hit den 27 augusti 2010. Ni ska nu bli bjudna på några bilder från våran "etta på 16B". Så här stort och luftigt har vi levt i fem månader! Och fler kommer det att bli..


    


        


   Dett är i stort sett all golvyta som vårat rum består av.




Jag älskar mina föräldrar otroligt mycket och jag är så tacksam för att de ställer upp för oss och för att de står ut med oss och speciellt våran oordning som brukar infinna sig i 16B   Men nu börjar vi längta ut till vårat hus!

Av Isabell & Emil - 2 februari 2011 11:19

VI har kaklat i köket i helgen. Här är resultatet;


     

  

 

    

Av Isabell & Emil - 2 februari 2011 10:48

För en månad sedan tapetserade jag och Bosse vardagsrummet. Det kunde inte bli mycket bättre än såhär!  

 

                            

 

Närbild på tapeten:           

 

 

 

Golvet är även nyslipat och nylackat.

                                  

 

 

Detta är golv listerna som vi valde på. Det blev nummer två av dessa och de sitter nu uppe i vardagsrummet och väntar på att målas.

 

 

Samma dag som vi ägnade oss åt tapetsering fick vi även våran värmepump. Den fick ta plats ovanför skafferiet i köket. Lovely!                         

                                                  
                    

Presentation


Följ med oss på våran resa genom en total renovering av vårat hus på våran lilla gård Blomslätt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards